Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Byggmax.dk administreres af Byggmax Denmark ApS

CVR-nr. 42092541

Landgreven 3, st. th
1301 København K

[email protected]

Tlf.: 78 70 70 44

1. Betaling 

Ved bestilling af varer fra Byggmax e-handel har du som kunde en betalingsforpligtelse. Der er 2 betalingsmuligheder: 

a. Visa/MasterCard

Beløbet trækkes direkte ved din bestilling. Byggmax bruger 3D-secure som sikkerhedsstandard. Denne standard er udviklet af VISA og Mastercard og krypterer alle oplysninger med 128-bit SSL-kryptering. Dette sikrer, at ingen kan få adgang til dine data. De oplysninger, du skal indtaste i forbindelse med købet, er kortnummer, CVC-kode og kortets gyldighedsperiode. Byggmax behandler og gemmer ikke kortnumre.


Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Hos os kan du benytte følgende internationale kortudstedere: Visa og Mastercard, hvor udløbsperioden ær 7 dage. 

b. Direkte betaling

Direkte betaling håndteres i samarbejde med Trustly. Direkte betaling er en funktion for direkte overførsel af penge mellem to konti, der er tilpasset til betaling af køb foretaget via internettet. Køberen kan trygt betale ved at bestille en overførsel fra sin egen bankkonto til den tilsvarende bankkonto hos den forretningsdrivende. For at køberen kan bruge denne betalingsmetode, skal denne være internetbankkunde hos den specifikke bank og have NemID.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

2. Priser

De debiterede priser er inklusive moms. Eventuelle prisændringer, efter at din bestilling er afgivet, påvirker ikke din ordre - det er priserne på købstidspunktet, der gælder. Din indkøbskurv gemmes i 30 dage, men du er ikke garanteret den samme pris i 30 dage.

3. Forsendelse

Oplysninger om forsendelsesgebyrer er angivet på vores hjemmeside før dit eventuelle køb.

4. Levering

Ved bestilling af varer via vores hjemmeside varierer leveringstiden afhængigt af produkttypen; se den respektive produktside for forventet leveringstid. Den foreløbige leveringsdato meddeles via e-mail. I de fleste tilfælde meddeles leveringstiden af en speditør, der kontakter dig via telefon. Alternativt sker kontakten via sms eller e-mail. Nogle af vores varer kan blive leveret til det Service Point, der ligger tættest på dig. Vi anbefalera at du ikke booker håndværkere, før leveringen har fundet sted, og du har besigtiget dine varer. Ved leveringen af dine varer bedes du som kunde besigtige og kontrollere disse. I tilfælde af skader eller mangler skal dette anmeldes. Yderligere oplysninger herom finder du under punkt 6 og 7.

a) Advisering

Ved køb af varer, der kun sælges online, får du besked via sms eller telefon. Mindre pakker leveres hovedsageligt til det nærmeste udleveringssted og større pakker til dør, fortov, låge eller garageindkørsel. Levering finder normalt sted i dagtimerne i tidsrummet 08.00-17.00 på hverdage. I nogle områder finder levering kun sted fra kl. 08.00 til 14.00. Ved køb af butiksvarer leveres varerne den angivne dag mellem kl. 8-17. For at din ordre kan leveres, skal du kunne kontaktes via telefon, når transportfirmaet ringer for at angive leveringsoplysninger. Dette gælder for alle leverings- og betalingsmetoder.

b) Kørbar vej og aflæsning

For alle leverancer gælder, at disse skal kunne ske på kørbar vej helt frem til adressen. For pallelevering med lastbil, som har en halelift, skal aflæsningsområdet være snefrit og have beton- eller asfaltbelægning, når aflæsning sker med palleløfter. Hvis et sådant område mangler, kan aflæsning ikke finde sted, og kunden må i så fald selv påtage sig hjemmeleveringen eller købe en ny levering via Byggmax. Hvis dette ønskes, så kontakt vores kundeservice for hjælp på 7870-70 44 eller skriv til [email protected].

Byggmax tilbyder ikke indbæring af varer. Varerne leveres så tæt på hjemmet som muligt. Kunden er ansvarlig for transport af varerne fra aflæsningsstedet og op til lejligheden eller til hen til huset. Der er kun inkluderet ét aflæsningspunkt. Byggmax eller speditøren er ikke ansvarlige for bortskaffelse af emballagen. 

Ved aflæsning bedes varerne kontrolleres af modtageren og kvitteres for. De anvendte fragtfirmaer stiller ikke varer af uden kvittering fra kunden eller anden ansvarlig modtager. Bemærk, at det ved levering af kuldefølsomme produkter er ekstra vigtigt, at modtageren tager imod godset og sætter varerne ind i et opvarmet rum for at bevare garantien på varerne. Hvis du ikke er til stede ved aflæsningen af din bestilling, debiteres du for de omkostninger, der opstår.

c) Levering til øer

Byggmax leverer ikke til øer, der ikke brofaste, eller som mangler en bilfærgeforbindelse. I disse tilfælde kan Byggmax kun levere til den nærmeste kaj/havn. Kunden er selv ansvarlig for den videre transport.

d) Uafhentet ordre

Hvis du ikke afhenter leveringen fra Byggmax, vil leveringen blive returneret. Du er som kunde derefter forpligtet til at betale for returforsendelsen.

e) Leveringsforsinkelser

Hvis der opstår leveringsforsinkelser, kontakter vi dig så hurtigt som muligt og informerer dig om et nyt anslået leveringstidspunkt.

5. Transportskader eller ikke-komplet leverance

Eventuelle skader under transporten til dit hjem afhjælpes af Byggmax, vi anbefaler at du ved modtagelsen af dine varer har kontrolleret disse. Hvis du mod forventning skulle opdage, at forsendelsen er transportskadet (synlige skader), bedes du straks anmelde dette til speditøren ved at notere dette på fragtsedlen samt kontakte vores kundeservice på telefonnummer 7870-70 44 eller skrive til [email protected]. Kontroller også, at antallet af varer ser ud til at svare til din ordre, og anmeld gerne eventuelle afvigelser direkte til speditøren, og noter dette på fragtsedlen. Kontakt derefter altid Byggmax kundeservice.

Det samme gælder for eventuelle skjulte skader, der opdages inden for 7 dage fra modtagelsen. Vi anbefalder, at det produkt, du reklamerer over, ikke anvendes, flyttes eller bortskaffes under undersøgelsen af sagen. I tilfælde af transportskader bedes emballagen altid gemmes med henblik på eventuel reklamation til speditøren eller ombytning af varer. Et produkt, hvor det godtgøres, at skaden kan henføres til transporten, erstattes som udgangspunkt gratis af en ny vare.

6. Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Information om, hvor varen skal sendes, gives efter samtale med vores support. Dette skyldes, at vi har mange forskellige leverandører med forskellige adresser.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

7. Fortrydelsesret

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ([email protected]) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for eks: drivhus eller andre tunge varer. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 3000 DKK

Ingen fortrydelseret

Dissen aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen
  • Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om

Varens stand, når du sender den i retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvor skal varen sendes?

Da mange af vores varer kommer direkte fra leverandøren, skal du altid kontakte vores support [email protected] for yderligere instruktioner. 

Varer købt i vores butik returneres der.

8. Annullering

Hvis du ønsker at annullere din ordre, kan dette kun ske, før varerne har forladt vores lager/leverandør. Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice på telefonnummer 7870-70 44 eller skrive til [email protected]. Hvis din ordre har forladt leverandørens lager, vil din sag blive håndteret som en fortrydelse af varen.

9. Aftale

Salg sker kun til personer over 18 år. Når du afgiver din ordre, indgås der en købsaftale mellem dig og Byggmax. Der sendes en bekræftelse via e-mail til den e-mailadresse, du har angivet på bestillingstidspunktet. Skulle der opstå fejl med hensyn til leveringstidspunktet eller andre omstændigheder, forbeholder Byggmax sig retten til at ændre dette efterfølgende. I disse tilfælde bliver kunden altid kontaktet og informeret om dette. Kunden har derefter sin fulde ret til enten at ændre eller annullere sin ordre.

10. Prisgaranti 

Garantien indebærer, at hvis du som kunde finder en tilsvarende vare til en billigere pris hos en lokal konkurrent, så tilbyder vi dig den samme pris - plus 10% af forskellen. For at gøre prisgarantien gældende skal du kunne dokumentere konkurrentens aktuelle pris i en prisliste eller annonce. Hvis der ønskes en prisgaranti for onlinevarer, bedes du kontakte Byggmax kundeservice. Prisgarantien gælder i op til 7 dage efter dit køb.

11. Beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed 

I forbindelse med registrering og bestilling angiver du dine personoplysninger såsom navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Dette indebærer, at du accepterer, at vi gemmer og bruger dine data i vores forretning til at opfylde vores forpligtelser over for dig. 

12. Garantier 

Byggmax stiller ingen selvstændig garanti. Producenten kan dog have givet en garanti på nogle produkter.

13. Personoplysninger 

I forbindelse med dine interaktioner med Byggmax har vi i mange tilfælde brug for dine personoplysninger for at kunne levere vores varer og tjenesteydelser. For yderligere oplysninger om, hvordan vi håndterer disse personoplysninger, så se vores Databeskyttelsespolitik. 

14. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected].

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Klik her for at få adgang til formularen

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 1.02.2024