Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Byggmax.dk administreres af Byggmax Denmark ApS

CVR-nr. 42092541

Landgreven 3, st. th
1301 København K

[email protected]

Tlf.: 78 70 70 44

1. Betaling 

Ved bestilling af varer fra Byggmax e-handel har du som kunde en betalingsforpligtelse. Der er 2 betalingsmuligheder: 

a. Visa/MasterCard

Beløbet trækkes direkte ved din bestilling. Byggmax bruger 3D-secure som sikkerhedsstandard. Denne standard er udviklet af VISA og Mastercard og krypterer alle oplysninger med 128-bit SSL-kryptering. Dette sikrer, at ingen kan få adgang til dine data. De oplysninger, du skal indtaste i forbindelse med købet, er kortnummer, CVC-kode og kortets gyldighedsperiode. Byggmax behandler og gemmer ikke kortnumre.


Reservation af beløb Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

b. Direkte betaling

Direkte betaling håndteres i samarbejde med Trustly. Direkte betaling er en funktion for direkte overførsel af penge mellem to konti, der er tilpasset til betaling af køb foretaget via internettet. Køberen kan trygt betale ved at bestille en overførsel fra sin egen bankkonto til den tilsvarende bankkonto hos den forretningsdrivende. For at køberen kan bruge denne betalingsmetode, skal denne være internetbankkunde hos den specifikke bank og have NemID.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

2. Priser

De debiterede priser er inklusive moms. Eventuelle prisændringer, efter at din bestilling er afgivet, påvirker ikke din ordre - det er priserne på købstidspunktet, der gælder. Din indkøbskurv gemmes i 30 dage, men du er ikke garanteret den samme pris i 30 dage.

3. Forsendelse

Oplysninger om forsendelsesgebyrer er angivet på vores hjemmeside før dit eventuelle køb.

4. Levering

Ved bestilling af varer via vores hjemmeside varierer leveringstiden afhængigt af produkttypen; se den respektive produktside for anslået leveringstid. Den foreløbige leveringsdato meddeles via e-mail. I de fleste tilfælde meddeles leveringstiden af en speditør, der kontakter dig via telefon. Alternativt sker kontakten via sms eller e-mail. Nogle af vores varer kan blive leveret til det Service Point, der ligger tættest på dig. Bemærk, at den angivne leveringstid kan variere, afhængigt af hvor du bor i landet, og såfremt varen er midlertidigt udsolgt fra leverandørens lager. Book ikke håndværkere, før leveringen har fundet sted, og du har besigtiget dine varer. Ved leveringen af dine varer bedes du som kunde besigtige og kontrollere disse. I tilfælde af skader eller mangler skal dette anmeldes. Yderligere oplysninger herom finder du under punkt 6 og 7.

a) Advisering

Ved køb af varer, der kun sælges online, får du besked via sms eller telefon. Mindre pakker leveres hovedsageligt til det nærmeste udleveringssted og større pakker til dør, fortov, låge eller garageindkørsel. Levering finder normalt sted i dagtimerne i tidsrummet 08.00-17.00 på hverdage. I nogle områder finder levering kun sted fra kl. 08.00 til 14.00. Ved køb af butiksvarer leveres varerne den angivne dag mellem kl. 8-17. For at din ordre kan leveres, skal du kunne kontaktes via telefon, når transportfirmaet ringer for at angive leveringsoplysninger. Dette gælder for alle leverings- og betalingsmetoder.

Kørbar vej og aflæsning

For alle leverancer gælder, at disse skal kunne ske på kørbar vej helt frem til adressen. For pallelevering med lastbil, som har en halelift, skal aflæsningsområdet være snefrit og have beton- eller asfaltbelægning, når aflæsning sker med palleløfter. Hvis et sådant område mangler, kan aflæsning ikke finde sted, og kunden må i så fald selv påtage sig hjemmeleveringen eller købe en ny levering via Byggmax. Hvis dette ønskes, så kontakt vores kundeservice for hjælp på 7870-70 44 eller skriv til [email protected]

Byggmax tilbyder ikke indbæring af varer. Varerne leveres så tæt på hjemmet som muligt. Kunden er ansvarlig for transport af varerne fra aflæsningsstedet og op til lejligheden eller til hen til huset. Der er kun inkluderet ét aflæsningspunkt. Byggmax eller speditøren er ikke ansvarlige for bortskaffelse af emballagen. 

Ved aflæsning bedes varerne kontrolleres af modtageren og kvitteres for. De anvendte fragtfirmaer stiller ikke varer af uden kvittering fra kunden eller anden ansvarlig modtager. Bemærk, at det ved levering af kuldefølsomme produkter er ekstra vigtigt, at modtageren tager imod godset og sætter varerne ind i et opvarmet rum for at bevare garantien på varerne. Hvis du ikke er til stede ved aflæsningen af din bestilling, debiteres du for de omkostninger, der opstår.

c) Levering til øer

Byggmax leverer ikke til øer, der ikke brofaste, eller som mangler en bilfærgeforbindelse. I disse tilfælde kan Byggmax kun levere til den nærmeste kaj/havn. Kunden er selv ansvarlig for den videre transport.

d) Uafhentet ordre

Hvis du ikke modtager leveringen fra Byggmax, vil leveringen blive returneret. Du er som kunde derefter forpligtet til at betale for returforsendelsen.

e) Leveringsforsinkelser

Hvis der opstår leveringsforsinkelser, kontakter vi dig så hurtigt som muligt og informerer dig om et nyt anslået leveringstidspunkt.

5. Transportskader eller ikke-komplet leverance

Eventuelle skader under transporten til dit hjem afhjælpes af Byggmax, vi anbefaler at du ved modtagelsen af dine varer har kontrolleret disse. Hvis du mod forventning skulle opdage, at forsendelsen er transportskadet (synlige skader), bedes du straks anmelde dette til speditøren ved at notere dette på fragtsedlen samt kontakte vores kundeservice på telefonnummer 7870-70 44 eller skrive til [email protected] Kontroller også, at antallet af varer ser ud til at svare til din ordre, og anmeld gerne eventuelle afvigelser direkte til speditøren, og noter dette på fragtsedlen. Kontakt derefter altid Byggmax kundeservice.

Det samme gælder for eventuelle skjulte skader, der opdages inden for 7 dage fra modtagelsen. Vi anbefalder, at det produkt, du reklamerer over, ikke anvendes, flyttes eller bortskaffes under undersøgelsen af sagen. I tilfælde af transportskader bedes emballagen altid gemmes med henblik på eventuel reklamation til speditøren eller ombytning af varer. Et produkt, hvor det godtgøres, at skaden kan henføres til transporten, erstattes som udgangspunkt gratis af en ny vare.

6. Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

7. Fortrydelsesret/returnering af varer

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ([email protected]) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

 

 

 

Byggmax anvender den danske købelov. Ifølge dansk købelov har kunden altid ret til at annullere købet inden for 14 dage fra modtagelsen af varerne eller bestilling af en tjenesteydelse uden at skulle angive nogen særlig grund. Ved påbegyndt brug af en tjenesteydelse, fx at håndværkere har påbegyndt udførelsen af arbejdet, gælder fortrydelsesretten ikke. Fortrydelsesretten gælder heller ikke ved køb af træ eller gulvprøver. Du har som kunde ret til at undersøge varen. Ved køb af gulve er du dog kun berettiget til at åbne emballeringen. Ved påberåbelse af fortrydelses- og ombytningsretten er du som kunde ansvarlig for returforsendelsen til os, som ligger på mellem 300-600 kroner.

Fortrydelsesretten gælder ikke for såkaldte specialfremstillede varer, som fremstilles efter dine specifikationer og bestilling, fx hytter, døre, vinduer og vores garageporte. På produktsiden finder du oplysninger om, hvorvidt varen er en såkaldt specialfremstillet vare (bestillingsvare). Fortrydelsesretten gælder af hygiejneårsager heller ikke for åbnede toiletsæder. Bemærk, at hvis træet er ubehandlet og skal anvendes i udsatte områder til eksempelvis saunaer, facadebeklædning og ved gulvlægning etc., skal du behandle træet med et egnet produkt.

Ved påberåbelse af fortrydelses- og ombytningsretten gælder følgende:

Underret Byggmax Kundeservice inden for 14 dage, og returner ordren inden for 30 dage efter modtagelsen af ordren eller en væsentlig del af denne. Hvis den returnerede vare bruges, destrueres eller beskadiges på nogen måde, skal du som kunde kompensere Byggmax for den værdiforringelse, der er sket. Varen skal være komplet og helst returneres i sin originale emballage. Bemærk, at returnering af varer, der kun kan købes online, ikke kan foretages i butikken, men kontakt Byggmax kundeservice, [email protected],, telefon 7870-70 44 for yderligere oplysninger.

Ved returnering af varer fra kunden til os er kunden ansvarlig for skader, der kan opstå under transporten.

8. Annullering

Hvis du ønsker at annullere din ordre, kan dette kun ske, før varerne har forladt vores lager/leverandør. Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice på telefonnummer 7870-70 44 eller skrive til [email protected] Hvis din ordre har forladt leverandørens lager, vil din sag blive håndteret som en fortrydelse af varen.

9. Aftale

Salg sker kun til personer over 18 år. Når du afgiver din ordre, indgås der en købsaftale mellem dig og Byggmax. Der sendes en bekræftelse via e-mail til den e-mailadresse, du har angivet på bestillingstidspunktet. Skulle der opstå fejl med hensyn til leveringstidspunktet eller andre omstændigheder, forbeholder Byggmax sig retten til at ændre dette efterfølgende. I disse tilfælde bliver kunden altid kontaktet og informeret om dette. Kunden har derefter sin fulde ret til enten at ændre eller annullere sin ordre.

10. Prisgaranti 

Byggmax prisgaranti! Garantien indebærer, at hvis du som kunde finder en tilsvarende vare til en billigere pris hos en lokal konkurrent, så tilbyder vi dig den samme pris - plus 10% af forskellen. For at gøre prisgarantien gældende skal du kunne dokumentere konkurrentens aktuelle pris i en prisliste eller annonce. Hvis der ønskes en prisgaranti for onlinevarer, bedes du kontakte Byggmax kundeservice inden for 7 dage.

11. Beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed 

I forbindelse med registrering og bestilling angiver du dine personoplysninger såsom navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Dette indebærer, at du accepterer, at vi gemmer og bruger dine data i vores forretning til at opfylde vores forpligtelser over for dig. 

12. Garantier 

Byggmax stiller ingen selvstændig garanti. Producenten kan dog have givet en garanti på nogle produkter.

13. Personoplysninger 

I forbindelse med dine interaktioner med Byggmax har vi i mange tilfælde brug for dine personoplysninger for at kunne levere vores varer og tjenesteydelser. For yderligere oplysninger om, hvordan vi håndterer disse personoplysninger, så se vores Databeskyttelsespolitik. 

14. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på [email protected]

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Klik her for at få adgang til formularen

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.05.2023